Generelle oplysninger
Dansk Krukkeservice I/S
CVR: 28387407
Krogsbøllevej 163, Gyngstrup
5450 Otterup
Tlf: 30828202
Mail: dansk@krukkeservice.dk
Betalingsbetingelser
Alle priser på webshoppen er inkl. 25 % moms og betalingen kan ske ved en af følgende måder:
-
Betalingskort (Dankort, Visa/Dankort, Mastercard m.fl.). Beløbet hæves, så snart ordren forlader vores varelager. Vi tager ikke kortgebyr. Betaler du med et internationalt betalingskort som Visa, Mastercard eller lign. reserveres beløbet ved bestilling og er reserveret indtil vi sender varerne og hæver pengene eller indtil pengene bliver frigivet ifølge aftalen med din kortudsteder.
-
MobilePay - beløbet reserveres på din konto indtil ordren ekspederes og beløbet hæves.
Varer afsendes først når betaling er registreret.(Bemærk: ordrer uden en godkendt betaling annulleres efter 4 uger)
Fra udlandet benyttes
IBAN-nummer: DK0706930001235389
BIC-kode/SWIFT-adresse: JYBADKKK
Vær i forbindelse med betaling via bankoverførsel opmærksom på, at du ikke er dækket af indsigelsesordningen.
Overskrides betalingsfristerne tilskrives morarente 2 % pr.påbegyndt måned.
Bestilling og Leveringstid
Leveringstid for pakker (fx et underfad, gødning, blomsterløg mv.) 1 til 3 dage.
Leveringstid for Krukker, jord og større varer: 1 til 8 hverdage afhængig af landsdel.
Fragtpriserne starter fra 45 kr. og op til 189 kr. Vi leverer også krukker og tungt/volumengods i hele landet for max. 189 kr undtaget ikke-brofaste øer, hvor der vil forekomme ø-tillæg.
Dansk Krukkeservice står normalt selv for leveringen af krukker og store artikler og der køres efter fast køreplan. Levering med Fragtmand vil dog tit forekomme i Jylland samt endvidere til hele landet især i vores lavsæson. Vær derfor opmærksom på om der er plads til en lastbil på leveringsadressen ved bestilling af større/tunge produkter og om der er mulighed for aflæsning med palleløfter.
Til ikke-brofaste øer, gælder de max 189 kr i levering til Færgehavnen på "fastlandet". Kontakt os hvis du ønsker at vi skal arrangere transport med færgen også. Du kan også selv i menuen
"Fragt" tilkøbe ø-fragt til bl.a. Bornholm, Samsø m.fl.
Pakker til øerne sendes normalt med Postnord som til fastland såfremt der er alm. postomdeling.
Pakker der ønskes sendt som "Afhentning på Posthus/Postboks" kan blive flyttet til andet udleveringssted end det ønskede hvis pakkeboksen er fyldt eller udleveringsstedet har nået deres maksimale kapacitet - fx pga mange uafhentede pakker.
Særligt vedr. Postnords pakkeboks - så vær opmærksom på at deres bokse max kan tage pakker der måler 60 x 37 x 35 cm. Så vælg selv andet udleveringssted end en pakke-/nærboks hvis du køber større/flere varer som vil fylde mere. Ellers ændrer Postnord bare stedet.
Vi sender også til Grønland og Færøerne og fragten sker efter aftale.
Vi tilbyder endvidere levering i Sverige
(læs mere) og Norge efter aftale og fragttilbud (Planter, blomsterløg og knolde sendes desværre ikke til Norge)
Ved bestilling for min. 2500 kr er levering gratis i Danmark (ikke-brofaste øer, dog kun til færgehavnen på "fastlandet" ved tungt/volumengods)
Varer kan også bestilles til afhentning på vores lager Krogsbøllevej 163, 5450 Otterup. Giv os venligst besked på hvornår du ønsker at afhente så vi kan have ordren klar til dig. Ikke afhentede ordrer anulleres efter 4 uger medmindre andet er aftalt.
Skulle vi ende i den uheldige situation at en vare er udsolgt eller leveringstidspunktet udskydes hos Dansk Krukkeservices leverandører, vil du blive kontaktet med henblik på at finde den bedst mulige løsning.
Når bestillingen er gennemført modtager du en automatisk afsendt ordrebekræftelse. Har du ikke modtaget denne, så kig i dit spamfilter/spam mappe før du kontakter os.
Der er altid mulighed for at knytte kommentarer til bestillingen omkring ønsket aflæsningssted, adgangstider eller ønsker om advisering før levering m.v.
Fortrydelsesret
1. Den 14 dages fortrydelsesret
2. Sådan returnerer du varen
3. Varens stand når du sender den retur
4. Tilbagebetaling af købsbeløbet
- 14 DAGES FORTRYDELSESRET:
I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.
Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris.
For at kunne benytte din fortrydelsesret, skal du senest 14 dage fra modtagelsen af varen give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til
dansk@krukkeservice.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen som du finder nederst i i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
- SÅDAN RETURNERER DU VAREN:
Når du har givet os besked om at du har fortrudt dit køb, har du 14 dage til at sende varen retur til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres og det er dig der hæfter hvis der opstår en skade under transporten.
Vi anbefaler at varen kun sendes som pakkepost eller med fragtmand til vores adresse. På den måde er der mulighed for at spore pakken og det fjerner enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Dansk Krukkeservice. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken, såfremt den ikke er blevet udleveret til os.
Vi kan i nogen tilfælde være behjælpelige med at arrangere returfragten så tag fat i os hvis du er i tvivl om hvordan du skal få varene tilbage til os.
Vi modtager ikke varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto.
Alle produkter der returneres til Dansk Krukkeservice skal være forsvarligt indpakket. Eventuelle retur-fragtskader er udelukkende et anliggende mellem kunden og den valgte transportør.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten bedes varen, såfremt den var emballeret, venligst returneret i ORIGINAL EMBALLAGE. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Vi beder venligst om at der vedlægges en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos Dansk Krukkeservice.
- Du kan også aflevere varen på adressen indenfor 14 dage.
Adressen er Krogsbøllevej 163, 5450 Otterup. Ved aflevering, vedlæg kopi af købsfaktura. Beløbet returneres til personen, som fremgår af købsfakturaen.
Varer der returneres ved at undlade at afhente pakken på valgte posthus/udleveringssted fratrækkes det reelle beløb for returfragtomkstningerne inden overskydende beløb tilbageføres til benyttede betalingskort.
- VARENS STAND NÅR DU SENDER DEN RETUR
Hvis varen har mistet værdi og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi og i visse tilfælde kan det betyde at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
- TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforinget, fratrækker vi det beløb du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag vi har modtaget din besked om at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Returvaren sendes til:
Dansk Krukkeservice I/S
Krogsbøllevej 163
5450 Otterup
Reklamation
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Vær opmærksom på at løg og knolde er produkter med kort holdbarhed. Der ydes kun garanti for sortsægthed med op til fakturaværdi.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Dansk Krukkeservice, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen.Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Du er forpligtiget til at angive og på forlangende, vise, hvordan fejlen eller manglen viser sig.
Din reklamationsret gælder for fabrikationsfejl, ikke slid som følge af brug af varen eller som følge af vejrpåvirkning, hvis varen har haft den holdbarhed man med rimelighed kan forvente.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Returvaren sendes til:
Dansk Krukkeservice I/S
Krogsbøllevej 163
5450 Otterup
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Det betyder at vi videregiver de nødvendige oplysninger til vores transportører som primært er: Postnord og Danske Fragtmænd.
Ligeledes videregiver vi dine oplysninger fra vores webshop til vores økonomisystem (e-conomic) for at vi kan sende dig en faktura.
Personoplysningerne registreres hos Dansk Krukkeservice I/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på krukkeshop.dk er Dansk Krukkeservice I/S.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på:
dansk@krukkeservice.dk.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte
dansk@krukkeservice.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -
http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 22.10.2024
Standardfortrydelsesformular (kan også åbnes som pdf her)
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Dansk Krukkeservice I/S
Krogsbøllevej 163, Gyngstrup
5450 Otterup
E-mail: dansk@krukkeservice.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
________________________________________________________________________________________________
Bestilt den: _________________________________ Modtaget den: _______________________________________
Forbrugerens navn: ________________________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: _____________________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: __________________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)